تلفن : ۰۹۱۲۴۳۸۴۰۶۹ (مهندس علیزاده)

به گزارش ایرنا عملیات ساخت این سیلوی بتنی با ظرفیت ذخیره سازی ۳۰ هزار تن شهریورماه سال ۱۳۹۳ آغاز شد.
مدیر تعاون روستایی استان خوزستان در آیین افتتاح این سیلو که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و نیز استاندار خوزستان برگزار شد،
گفت:در تعداد ۲۳۸ واحد تعاون روستایی خوزستان ۲۳۰ هزار نفر در تعاونی های روستایی، کشاورزی، زنان و نظام صنفی و کشاورزی عضو هستند.
هرمز خواجوی افزود:یکهزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ کارگر فصلی در این تشکل ها مشغول کار هستند ضمن اینکه ۲۵ کارخانه ذرت خشک کنی و ۲۰ کارخانه بوجاری گندم در استان خوزستان فعالیت دارند.
وی افزود:با خرید ۳۵ درصد سهم شرکت کشت و صنعت رجایی توسط تعاون روستایی ۲هزار هکتار زمین کشاورزی به مجموعه تعاونی های این استان افزوده شد.
خواجوی با بیان اینکه از ۱،۵ میلیون تن گندم تولیدی خوزستان یک میلیون تن توسط تعاونی ها خریداری شده که ۷۵۰ هزار تن در سوله های داخل و خارج استان ذخیره و ۲۵۰ هزار تن در فضای آزاد ذخیره می شود گفت:اگر ۲۵۰ هزار تن محصول گندم نگهداری شده در فضای روباز به سرعت به سیلوها و انبارهای مسقف حمل نشود گرما خسارت فراوانی به تولید گندم خوزستان وارد می کند.
خواجوی با اشاره به مشکلات تعاونی های خوزستان گفت:خوزستان نیازمند احداث پنج سردخانه جدید است که در صورت همکاری استانداری و مسئولان در شهرستان ها پشتیبانی لازم برای ساخت این مراکز صورت می گیرد.
وی نبود کارخانه های صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات استان خوزستان بر شمرد.
رئیس اداره تعاون روستایی دزفول در آیین افتتاح بزرگترین سیلوی بتنی ذخیره غلات تعاون روستایی کشور در دزفول گفت:این سیلو به عنوان بزرگترین سیلوی بتنی کشور به همت اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان دزفول احداث شده است.
رضا هودگر سرمایه هزینه شده برای ساخت این سیلو را ۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:۳۶ میلیارد ریال از این سرمایه از محل اعتبارات بانک توسعه تعاون بوده است.
وی اظهار کرد:تا پیش از بهره برداری از این سیلو ظرفیت انبارهای مکانیزه شهرستان دزفول ۳۵ هزار تن بوده است.
همچنین در این آیین کلنگ ساخت ۲ سردخانه هر یک با ظرفیت ۲ هزار تن با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال توسط حسین صفایی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و نیز غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به زمین زده شد.
سالانه ۲ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می شود.
گندم و ذرت دانه ای مهمترین محصولات کشاورزی تولید دزفول می باشند.